Tutkimus ja viestintä 10.9.2018

Pelastustieto päivittyy nykyaikaan – tule Turvallisuusmessuille katsomaan uutta lehteä!

Pelastustiedon visuaalinen ilme uudistuu. Ensimmäinen numero uudella ulkoasulla ilmestyy helmikuussa 2019. Uuden ulkonäön takana on graafikko Teemu Pokela, joka uudistaa Pelastustiedon perinteitä kunnoittaen, mutta modernilla otteella.

”Haluamme, että lehden ulkoasu vastaa nykyajan haasteita. Modernissa aikakauslehdessä on ilmava ulkoasu. Kuvien ja tekstien sijoittelu on tarkasti määritelty. Lukija saa hyvää sisältöä helpommin luettavassa muodossa”, Pelastustiedon päätoimittaja Esa Aalto perustelee.

Päätoimittaja Esa Aalto nykyisen ja tulevan Pelastustiedon kanssa.

Palontorjunta-nimisenä vuonna 1950 syntynyttä lehteä on uudistettu ajan saatossa, mutta näin suuria muutoksia ei ole tehty vuosikymmeniin. Uudenlaisen ulkonäön lisäksi lehti myös tuntuu erilaiselta. Suunnitelmissa on uusi sivukoko ja paperi.

Aalto painottaa, että uudistus ei vaikuta sisältöön.

”Pelastustieto on aina ollut sisällöllisesti laadukas lehti, jota tekevät ammattijournalistit. Niin on vastedeskin.”

Miltä uutta Pelastustietoa tuntuu lukea? Voit tulla katsomaan ja hypistelemään uutta ulkoasumallia Tampereen turvallisuusmessuille 11.-13. syyskuuta.

Kerro samalla meille mielipiteesi uudesta lehdestä, ja nappaa matkaasi mahtava messutarjous: 11 numeroa hintaan 36 euroa! 

Löydät meidät osastolta E512.

Teksti ja kuva: Kaisu Puranen